Saturday, February 20, 2010

Μηνυτήρια αναφορά κατά του Δημάρχου Νικόλαου Βαρσάμη ενώπιον του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης στις 18--02--2010

ΘΕΜΑ: «ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ, ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ, ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΗΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ, ΑΥΤΟΦΩΡΗ ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΜΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ ΚΑΤ’ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ»

ΣΧΕΤ.:
1) Η από 15/05/1994 αίτηση για κατεδάφιση αυθαιρέτου επί Κ/Χ του Σωτηρίου και της Αλεξάνδρας Μικρούλη προς την Δ/νση Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης.
2) Η από 05/07/1994 κοινοποίηση έκθεσης αυτοψίας της Δ/νσης Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης προς τον Δήμο Αγίου Παύλου.
3) Η από 30/07/2001 αίτηση για κατεδάφιση του Σωτηρίου Μικρούλη και του Ιωάννη Ζαπουνίδη προς το Δήμο Αγίου Παύλου.
4) Η από 15/09/2009 καταγγελία της Αλεξάνδρας Μικρούλη προς τη Δ/νση Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης και η από 30/09/2009 απάντηση της Υπηρεσίας.
5) Οι από 15/09/2009 και 9/11/2009 καταγγελίες των Ιωάννη Μικρούλη και Αλεξάνδρας Μικρούλη αντίστοιχα προς τη Δ/νση Δημόσιας Υγείας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης και οι από 06/10/2009 και 09/12/2009 εκθέσεις αυτοψίας της Υπηρεσίας.
6) Η από 18/01/2010 αίτηση του Κίμωνα Μικρούλη, της Αλεξάνδρας Μικρούλη και του Ιωάννη Ζαπουνίδη προς το Δήμο Αγίου Παύλου και η από 21/01/2010 απάντηση του Δημάρχου.
7) Η από 01/02/2010 καταγγελία προς το Δήμαρχο Αγίου Παύλου για καταπάτηση Κ/Χ, κατάληψη οδοστρώματος, παράνομη ηλεκτροδότηση αυθαιρέτου και παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση.

Σε συνέχεια της μηνυτήριας αναφοράς μας με αριθμό ΒΜ ΣΤ10/355/2-2-2010 σας διαβιβάζουμε το παραπάνω ιστορικό των αιτήσεων, αναφορών και καταγγελιών μας προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αγίου Παύλου και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης με χρονολογική σειρά για την καταπάτηση του κοινόχρηστου χώρου και του οδοστρώματος έμπροσθεν του Ο.Τ. 36 στο Δήμο Αγίου Παύλου.

Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται απάντηση της Δ/νσης Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης στις 5 Ιουλίου του 1994 η οποία κοινοποιείται στον τότε Δήμαρχο Αγίου Παύλου, Διαμαντή Παπαδάμ, και η οποία γνωμοδοτεί υπέρ της κατεδάφισης των αυθαίρετων κατασκευών επί του Κ/Χ και ζητάει ρητά από τον δήμαρχο να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες κατεδάφισης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας. Οι συστάσεις αγνοήθηκαν από την τότε δημοτική αρχή.

Ακόμη, στις εκθέσεις αυτοψίας των υπαλλήλων υγειονομικού ελέγχου της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στις 06/10/2009 και 09/12/2009 διαπιστώνεται παράβαση υγειονομικών κανονισμών και περιβαλλοντικών όρων και απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής λόγω του καπνού από τον επίγειο απαγωγό του αυθαιρέτου, των παραπηγμάτων και των απορριμμάτων γύρω του χώρου.

Επιπρόσθετα, λόγω της εμβόλιμης θέσης του αυθαιρέτου και της υψομετρικής διαφοράς, η αμεσότητα του καπνού, πέρα από περιβαλλοντικά και υγειονομικά προβλήματα, προκαλεί υλικές ζημιές στις προσόψεις των κατοικιών μας.

Η καταπάτηση του Κ/Χ, η κατάληψη του οδοστρώματος και η στέρηση χρήσης αυτών προσβάλλει το δικαίωμα μας επί της προσωπικότητας (ΑΚ 57). Η ακώλυτη απόλαυση της χρήσης και της ωφέλειας των αγαθών που συναποτελούν το ζωτικό περιβαλλοντικό χώρο που αποτελείται καταρχήν από τα εκτός συναλλαγής πράγματα, δηλαδή τα κοινά σε όλους, όπως τα κοινόχρηστα, εν προκειμένω οι δρόμοι και οι χώροι πρασίνου ή στάθμευσης, για την ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας συνιστά αυτοτελή έκφανση του δικαιώματος που προστατεύεται από τις διατάξεις των άρθρων 57 και 59 του ΑΚ, με βάση τις οποίες, όποιος προσβάλλεται παράνομα στην προσωπικότητά του έχει δικαίωμα να απαιτήσει την άρση της προσβολής και την παράλειψή της στο μέλλον, χωρίς να αποκλείεται η δικαστική επιζήτηση αποζημίωσης συμφώνα με τις διατάξεις που αφορούν τις αδικοπραξίες. Εν προκειμένω, σε ότι αφορά παράνομες πράξεις ή παραλείψεις του Δήμου Αγίου Παύλου, κατά τα άρθρα 105-106 Εισ.Ν.Α.Κ..

Ακόμη, ως συνέπεια υφιστάμεθα στέρηση πρόσβασης στις εισόδους των κατοικιών μας, η οποία συνεπάγεται καταπάτηση των ιδιοκτησιακών μας δικαιωμάτων από την προσβολή των διαμπερών οικοπέδων μας και την αποκοπή της πρόσβασης στα κάτωθεν ακίνητα που βρίσκονται έμπροσθεν του Κ/Χ. Οι προσβολές αυτές που επέρχονται με εκπομπή ρύπων και κατάληψης κοινόχρηστων πραγμάτων οριοθετούνται και σε ειδικότερες ρητές απαγορευτικές διατάξεις της νομοθεσίας ενώ αντίκεινται στις επιταγές της έννομης τάξεως και του δημοσίου συμφέροντος.

Σε απάντηση της επιστολής του νυν Δημάρχου Αγίου Παύλου Θεσσαλονίκης, Νικόλαου Βαρσάμη, με ημερομηνία 21/01/2010 και αρ. πρωτ.522, στην οποία δηλώνει ότι ο Κ/Χ θα τελεί υπό κατάληψη όσο χρόνο κρίνεται πρόσφορο από τον ίδιο, του επισημαίνεται ότι δεν είναι δυνατό να γίνεται ανεκτή η καταπάτηση του κοινόχρηστου χώρου έως ότου τακτοποιήσει τον καταπατητή σε οικόπεδο του Δήμου επικαλούμενος κριτήρια κοινωνικής πρόνοιας. (…) “Δεν μπορεί ο Δήμαρχος να δρα με γνώμονα το έκνομο συμφέρον ενός καταπατητή και να ενεργεί κατά παράβαση των καθηκόντων του για να του προσπορίζει προσωπικά οφέλη και να θίγει τα έννομα συμφέροντα όλων των άλλων νομοταγών δημοτών.” 

Η συμπεριφορά αυτή της μη συμμόρφωσης με τη νομιμότητα, η άρνηση άσκησης των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αρχής όπως απορρέουν από τον ισχύουσα νομοθεσία (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, Αρμοδιότητες Δήμων, Άρθρο 75, β4,γ10,γ11,γ13)[i] και η αδιαφορία για την περιουσιακή ζημία και την ηθική βλάβη που υφίστανται οι δημότες ως συνέπεια καθιστά το Δήμαρχο Νικόλαο Βαρσάμη υπόλογο για την καταπάτηση του Κ/Χ στο Ο.Τ. 36 και την υπόθαλψη του καταπατητή με δόλο καθώς γνωρίζει το αποτέλεσμα των πράξεων του και το αποδέχεται πλήρως καθ’ ομολογία του στην έγγραφη απάντησή του ή και το επιδιώκει.

Η παράνομη σύνδεση του αυθαιρέτου επί του Κ/Χ με τα δίκτυα της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και της ΕΥΑΘ επίσης πρέπει να διερευνηθεί για ευθύνες μελών της Δημοσίας Διοίκησης και ιδιαίτερα πιθανή εμπλοκή του Δημάρχου Νικόλαου Βαρσάμη. “Με ποιού την εγκριτική απόφαση και βεβαίωση χορήγησης γίνεται ηλεκτροδότηση και υδροδότηση στο εν λόγω αυθαίρετο από τη στιγμή  που δεν διαθέτει οικοδομική άδεια ούτε τοπογραφικό οικοπέδου επικυρωμένα από την Πολεοδομική Υπηρεσία και ποιά δικαιολογητικά έχουν κατατεθεί, από τη στιγμή που ο καταπατητής δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα επιβίωσης, αλλά αντίθετα δυσχεραίνει τις συνθήκες επιβίωσης όλων των άλλων περιοίκων καταπατώντας τα δικαιώματα τους.” Είναι το εν λόγω αυθαίρετο καταγεγραμμένο στη βάση ηλεκτροδοτούμενων ακίνητων του Δήμου και πώς έγινε αυτό δεκτό;

Κατ ‘άρθρο 23 παρ. 1 ν.δ. 177/16.8.1923 και κατ’άρθρα 118,119 ν.δ. 8/1973 επιβάλλεται η άμεση κατεδάφιση κάθε αυθαίρετης κατασκευής που υπάρχει μέσα σε κοινόχρηστο χώρο. Η κατεδάφισή της ενδιαφέρει τη δημόσια τάξη και διατάσσεται και μετά την πάροδο αρκετού χρόνου από την ανέγερση χωρίς χρονικό περιορισμό, όποτε θα ανακαλυφθεί η παράβαση και άσχετα με το μέγεθος ή το ουσιώδες της αυθαιρεσίας ή των δυσμενών συνεπειών γι’ αυτούς που την επιχείρησαν ή επωφελούνται απ’ αυτήν. [ii]

Για λόγος δημοσίου συμφέροντος και προστασίας των θιγομένων έννομων συμφερόντων μας που πλήττονται άμεσα από τις πράξεις του δημάρχου (εν είδει παράλειψης των οφειλόμενων νόμιμων ενεργειών) και για να σταματήσει η ηθική βλάβη και περιουσιακή ζημία που εξακολουθούμε να υφιστάμενα, ζητούμε να γίνει διερεύνηση και απόδοση πειθαρχικών  ευθυνών για τις πράξεις του Δημάρχου και των μελών της αιρετής αρχής κατά τις διατάξεις των άρθρων 142 και 143 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΦΕΚ 114 Α’/2006), καθώς και να αναζητηθούν ποινικές ευθύνες για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση με δόλο από τον δήμαρχο κατ’ άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα.

Στην προκειμένη περίπτωση, η παράβαση καθήκοντος της Δημοτικής Αρχής κατά παράλειψη και παράβαση των αρμοδιοτήτων της για την προστασία των κοινόχρηστων χώρων αποτελεί διαρκές έγκλημα και τούτο διότι η αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος πληρείται συνεχώς με την παραπέρα διατήρηση της παράνομης κατάστασης της κατάληψης του Κ/Χ και του οδοστρώματος και διαρκεί μέχρις ότου αρθεί η στέρηση αυτών.[iii] Εφόσον λοιπόν διαρκεί η τέλεση του διαρκούς αυτού εγκλήματος κρίνουμε ότι είναι τούτο εντός του ορίου του αυτοφώρου και ζητούμε τη σύλληψη και παραπομπή των υπαιτίων , εν προκειμένω του Δημάρχου, ενώπιον του καθ' ύλη και κατά τόπον αρμοδίου Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας.

Επίσης ζητούμε από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες στις οποίες κοινοποιείται το παρόν να προβούν στις δικές τους κατά νόμο απαραίτητες ενέργειες.

Πλούσιο φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό δημοσιεύεται στις ιστοσελίδες
http://agios-pavlos.blogspot.com και http://ot36.blogspot.com στις οποίες δημοσιεύεται και η παρούσα αναφορά προς ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων.

                                                                            ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ  18/02/2010

[i] {Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, Άρθρο 75, Αρμοδιότητες Δήμων β)4. Η καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων.(…)Η λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων για την προστασία των κοινόχρηστων χώρων.(...) γ)10.Η μέριμνα και η λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας(…) ο έλεγχος της εκπομπής ρύπων (…) γ)11. Η μέριμνα και η λήψη μέτρων για την προστασία της ζωής και της περιουσίας των κατοίκων γ)13. Η μέριμνα και η λήψη μέτρων για την απρόσκοπτη πρόσβαση στους κοινόχρηστου χώρους.}
[ii] (ΣτΕ 1698,1703/81 Ν.Β 32,373 , ΣτΕ 1738, 1829/82 Ν.Β 32,1802, ΣτΕ 1844/82 Ν.Β 32,1802)
[iii] {Διαρκές έγκλημα καλείται εκείνο “όπου η διατήρηση της παράνομης κατάστασης που προκλήθηκε από την τέλεσή του πληροί την αυτή αντικειμενική υπόσταση με την παραγωγή του” (Μυλωνόπουλος, Ποινικό Δίκαιο, Γενικό Μέρος, Ι, σελ. 155) ή όταν “η παράλειψη άρσεως της παράνομης κατάστασης συνιστά συνεχώς και αδιαλείπτως και παράλειψη αποτροπής της, έτσι ώστε να πληροί και αυτή μέσω του άρ. 15 ΠΚ την ίδια αντικειμενική υπόσταση που πληροί και η παραγωγή της κατάστασης” (Ανδρουλάκης, Ποινικό Δίκαιο, Γενικό Μέρος, Θεωρία για το Έγκλημα, β΄ έκδοση, σελ. 186). Τυπικά διαρκή εγκλήματα είναι τα εγκλήματα κατά της προσωπικής ελευθερίας, όπως η αρπαγή ή η παράνομη κατακράτηση, και καταρχήν τα εγκλήματα παραλείψεως.}

No comments:

Post a Comment